Czy warto zlecić i komu zlecić pozycjonowanie stron internetowych
Wielu posiadaczy witryn internetowych narzeka na brak widoczności poszczególnych stron w google, albo na wyświetlanie w wynikach wyszukiwania na odległych stronach. W związku z tym mają problem, co począć w takiej sytuacji.
Czy opłaca się zlecić pozycjonowanie stron?
Na to pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam. Skoro bowiem jest mowa o opłacalności, to najczęściej chodzi o pieniądze. Rozpatrując to w kategorii biznesowej należy założyć, że pozycjonowanie powinno zwiększyć przychody firmy. W tym kontekście, powinieneś wziąć pod uwagę, czy jest szansa, że finansowe efekty pozycjonowania przewyższą lub przynajmniej zrównoważą koszty tej usługi. Bardzo istotna jest przy tym specyfika Twojej firmy – jaka jest jej wielkość, jakim budżetem dysponuje i w jakiej branży działa. Poza tym, na jakim rynku działa firma: czy tylko lokalnym, czy też krajowym. Jeśli jest to firma prężna, przynosząca znaczne dochody i sprzedająca produkty lub usługi na terenie całego kraju, to nie ma alternatywy – konieczne jest pozycjonowanie w pełnym zakresie. Mowa tu zarówno o optymalizacji SEO, którą można określić pozycjonowaniem podstawowym, a także o dodatkowym pozycjonowaniu intensywnym, w postaci agresywnego linkowania zewnętrznego. Natomiast w przypadku firmy działającej na rynku lokalnym, pozycjonowanie też jest niezbędne, ale naszym zdaniem, wystarczy tutaj jego tańsza wersja okrojona, bez systematycznego linkowania.
Komu zlecić pozycjonowanie stron?
Zanim zlecisz pozycjonowanie stron weź pod uwagę kilka aspektów. Musisz określić kryteria, na podstawie których wybierzesz firmę, której powierzysz usprawnienie swojej witryny.
Czynnik pierwszy – lokalizacja zleceniobiorcy
Masz do rozważenia alternatywę; wybór firmy z Twojej okolicy, z którą możesz nawiązać bezpośredni kontakt lub wybór współpracownika z odległego miasta.
Czynnik drugi – wielkość firmy
Możesz zlecić usługę dużej agencji, która zatrudnia pracowników i małej firmie rodzinnej lub jednoosobowej. Plusem dużej firmy może być duże doświadczenie, natomiast minusem większa cena usługi, z uwagi na koszty wynagrodzeń pracowników. W przypadku jednoosobowej firmy takich kosztów nie ma, a poza tym istnieje większe prawdopodobieństwo nawiązania dobrego kontaktu, z konkretną osobą która będzie wykonywała usługę.
Czynnik trzeci – zasięg pozycjonowania
Zastanów się, jaki zasięg oddziaływania Twojej witryny będzie optymalny. Zarówno w sensie skuteczności pozycjonowania, jak i jego kosztów. Czy Twoje strony mają być promowane na rynku lokalnym, czy też na terenie całej Polski. Pozycjonowanie na rozległe terytorium wiąże się z ciągłym ponoszeniem kosztów linkowania zewnętrznego, a także z kosztami optymalizacji SEO. Natomiast w pozycjonowaniu lokalnym może wystarczyć sama optymalizacja SEO, pod warunkiem że jest ona bardzo dobrze wykonana. W przeciwnym razie konieczne jest ustawiczne wspomaganie linkami zewnętrznymi.
Czynnik czwarty – skuteczność wykonywanej usługi
Zanim podejmiesz decyzję o wyborze firmy, sprawdź skuteczność wyświetlania strony na której widnieje jej oferta. Wpisz w wyszukiwarce, kilkanaście fraz związanych z pozycjonowaniem i widocznością strony w google. Dodaj do każdej frazy nazwę miasta w którym mieszkasz. Jeśli oferta nie pojawi się na czołowych stronach, to taką firmę możesz sobie darować. Nawet jeśli dana firma pozycjonuje się na rynku lokalnym, bez wspomagania linkami zewnętrznymi, to i tak jej strona powinna się pojawiać na pierwszej stronie lokalnych wyników wyszukiwania. Wiemy to z własnego doświadczenia, ponieważ strony Foto-hotel.pl pojawiają się w Lublinie na dobrych pozycjach, a jest to wyłącznie wynikiem bardzo dobrej optymalizacji zdjęć i stron funkcjonujących w systemie Word Press.